دکتر مهدی عسکر فراشاه (متخصص طب سنتی -ایرانی ، طب سوزنی)

تبیان طب (طب اسلامی -ایرانی ، طب سنتی -گیاهی ، طب سوزنی)

دکتر مهدی عسکر فراشاه (متخصص طب سنتی -ایرانی ، طب سوزنی)

تبیان طب (طب اسلامی -ایرانی ، طب سنتی -گیاهی ، طب سوزنی)

مریدین ها و نقاط طب سوزنی

تشخیص بیماریها بیشتر با گرفتن نبض و دیدن زبان می باشد . نبض دست راست و دست چپ تفاوت دارد . نحوه فشار دادن نبض ونقاط مختلف رادیال معانی خاصی می دهد . مثلا نبض دست چپ در قسمت نزدیک به مچ دست بیان کننده وضعیت قلب بوده . همین نقطه در دست راست وضعیت سازوکار ریه را نشان می دهد . بطور خلاصه درمان با طب چین عبارتست از فروکردن سوزن های بسیار نازک و ظریف در نقاط بخصوص بدن . طول درمان با این. طول درمان با این سوزن ها به مدت 20 دقیقه و در بیماریهای شدید و نسبتا صعب العلاج هر دوره درمانی به مدت 10 تا 12 جلسه می باشد . بر اساس طب سنتی چین سلامت فرد وضعیتی است که به علت تعادل "یین" و "یانگ"  در بدن برقرار شده است. با استفاده از  طب سوزنی جریان  " چی " و خون در بدن تنظیم شده و هر جایی از بدن  که کمبودی از آنها وجود داشته باشد تقویت شده و هر جایی که زیادی آنه و جود داشته باشد کاهش می یابند. همچنین در جاهایی از بدن که جریان آزاد "چی" دچار رکود و انسداد شده باشد برطرف می گردد.


طب سنتی چین به بدن انسان به عنوان یک کل نگاه میکند که چندین سیستم عملکردی د رآن درگیر هستند. چینی ها به این سیستم اصطلاحا"زانگ فو" می گویند که "زانگ " به معنای اعضای تو پر بدن(مثل کبد و کلیه ها) و "فو" به معنای اعضای تو خالی بدن(مثل معده و روده ها)می باشد. از نظر طب سنتی چین هنگامی بیماری ایجاد میشودکه تعادل بین ئین و یانگ و چی و خون به هم خورده باشد. با اصلاح نمودن یک یا چند سیستم عملکردی از طریق استفاده از سوزن و فشار و حرارت و یا چیزهایی دیگر در نقاط خاص و حساسی از بدن که به آنها نقاط طب سوزنی گفته می شود تعادل از دست رفته دوباره به دست می آید و بیماری درمان می شود.


بر روی دوازده مریدین اصلی و دو مریدین دیگر از "هشت مریدین اکسترا" قرار دارند  که در مجموع 14 مریدین را تشکیل می دهند که مسیر هایی هستند که جریان "چی" در آنها برقرار است.

12 مریدین اصلی :ریه-روده بزرگ- معده- طحال- قلب- روده کوچک- مثانه- کلیه- پریکارد-سان جیائو-کیسه صفرا و کبد.

 این 12 مریدین ها بطور داخلی با یکی از 12 ارگان زانگ فو مرتبط  می باشند. بنابرین 6 مریدین یانگ و 6 مریدین ئین در بدن وجود دارد. نقاط مچ دست و مچ پا موثرترین نقاط در طول مریدیان می باشد .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد